Strona główna -> Jak mogę dzwonić? -> Bramka VoIP -> Instrukcja konfiguracji bramki VoIP
Instrukcja na przykładzie bramki VoIP Cisco SPA 112.
Jeśli kupiłeś bramkę VoIP za naszym pośrednictwem, jest ona już skonfugurowana. Teraz wystarczy, że wyjmiesz urządzenie z pudełka i podłączysz do internetu. Adres IP powinien zostać automatycznie przydzielony przez router. Jeśli bramkę VoIP kupiłeś w innym sklepie, zapoznaj się z poniższą instrukcją.
Zanim rozpoczniesz konfigurację, musisz ustalić, jaki adres IP ma Twoja bramka, gdyż ten adres będziesz musiał wpisać w pasku przeglądarki internetowej, aby dostać się do panelu konfiguracyjnego urządzenia.
Adres IP przydzielany automatycznie (DHCP)
W większości sieci komputetowych adresy IP są przedzielane przez router dynamicznie. W takiej sytuacji wystarczy, że podłączysz bramkę VoIP do routera i zaczekasz kilkanaście sekund. Podłącz do bramki analogowy telefon stacjonarny, a następnie z klawiatury tego telefonu:
Odsłuchaj uważnie czytane cyfry adresu IP. To jest właśnie adres IP przydzielony bramce.
Więcej informacji: Jak sprawdzić dynamiczny adres IP?
Adres IP ustawiony statycznie
Jeśli Twój router nie obsługuje funkcji DHCP, musisz ustawić adres ręcznie.
Więcej informacji: Jak ustawić statyczny adres IP?
Wpisz ustalony adres IP bramki VoIP w pasku adresowym przeglądarki internetowej (to miejsce, w którym wpisujesz adresy odwiedzanych stron internetowych), a następnie:
W części Quick Setup wprowadź dla Line 1 następujące dane:
Na bramce VoIP powinna zaświecić się na zielono dioda Line 1.